måndag 7 oktober 2013

Årets adventsljusstake?


Hej!

Jag vet att det är ett tag kvar till advent, men jag ar börjat fundera lite på hur vår adventsljusstake ska se ut i år. Vi brukar alltid ha två stycken, den ena har min farfar gjort och den ser alltid likadan ut, men den andra brukar variera från år till år.


Kanske kommer den att se ut ungefär så här. Rustika krukor i vitmålat gjutjärn med kronljus i. Krukorna kommer från min butik


Runt ljusen har jag gjort en rosett av grovt snöre.


Krukorna är fyllda med mossa, kottar, stenar...


...och grovt salt. Det ser nästan ut som snö :)


Man kan även fylla krukorna med nötter, granris eller vad man tycker är fint :)

Här hemma har vi sjukstuga idag. Det är jag och lille W som är sjuka. Vi har åkt på en envis förkylning som inte verkar ge med sig i första taget...

Hoppas allt är bra med er!

Kram Sara






1 kommentar: