tisdag 8 april 2014

När det blir lite för mycket


Hej!

Idag har det regnat hela dagen. Känner mig lite uttråkad och rastlös. Har ingen lust att gå ut och bli blöt så försöker hitta på lite aktiviteter inomhus. Har faktiskt inte gjort så mycket överhuvudtaget idag, mest blivit soffmys med barnen. 

Jag försöker att ta det lugnt, inte planera in för mycket och inte stressa över det jag inte hinner med just nu. Det är väldigt svårt för mig som gärna vill få allting gjort på en gång, gärna allt samtidigt också. Kände i fredags att jag måste lugna ner mig, då blev det alldeles för mycket och kroppen sa ifrån ordentligt.

Har en del jag vill göra med företaget men har bestämt att det får bli i påsk när M är hemma också. Då kan jag göra färdigt utan att ständigt bli avbruten av de små.

Så, nu har jag delat med mig av lite deppiga tisdagstankar. Nu ska jag försöka tänka positivt :)

Kram Sara

2 kommentarer:

  1. Hej där!
    Oj, vad jag känner igen mig där... Vill så mycket i huvidet att det bara snurrar runt ibland.. Tom min dotter, nui år, säger till mig ibland, i synnerhet när jag är sjuk och inte ens då vilar, "Nu går du o lägger dig o vilar mamma"
    Hmm, ja, man borde ta det lite lugnare...
    Tony Irving sa: " Ni svenskar låter jobbet styra era liv, istället för tvärtom, låt privatlivet styra jobbet...
    Tänkvärt!
    Va rädd om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Va bra att du delar med dig och är medveten om att du måste ta det lugnt! Hade du fortsatt i hundratio så hade kroppen till slut sagt ifrån på många olika sätt. Förstår hur det är, är ju likadan själv:) Det viktiga är ju vad man gör åt saken och hur man jobbar med sig själv för att inte hamna där igen. Sänka kraven är nog en bra början i alla fall, men jag vet ju att det är lättare sagt än gjort!:)
    Ta hand om dig nu Sara!

    Stor kram till dig

    SvaraRadera